Rakouský nábytkářský řetězec Möbelix po 10 letech působení na českém trhu definitivně opustil koncept diskontu a v přestavěné prodejně v Kolbenově ulici v pražských Vysočanech dokončil zavádění nového konceptu. Rozhodl se pro designovou prezentaci vystaveného zboží, inspirativně zařízená oddělení a rozšíření sortimentu i služeb, to vše pod sloganem To nejlepší pouze výhodněji. Zrekonstruovanou “Kolbenku” otevřel Möbelix pro zákazníky ve středu 22. srpna, prodejní plocha tam má 6.000 metrů čtverečních. Její remodeling přišel na 200 milionů Kč. Přestavbou prodejny, kterou v Česku otvíral v roce 2008 jako svou první, završil Möbelix proces změny všech svých tuzemských poboček, s nímž začal před dvěma lety.
Hlavní změnou oproti dřívějšímu modelu je vzhled prodejny a uspořádání nábytku, doplňků a dekorací do zařízených pokojů, kterými mohou zákazníci přímo procházet. To je koncept konkurenční švédské značky Ikea, na kterou ostatně Möbelix v kampani ke znovuotevření Kolbenky naráží. Při obměně nabídky zase Möbelix sáhl – především v oddělení doplňků a dekorací – po pravidelně obměňovaných tématech, která se prolínají celým sortimentem – aktuálně startují severský Nordic Living, jemný Lace Love a orientální Moroccan Mystery.
Původní profilace diskontního řetězce stavěla hlavně na nízkých cenách nábytku. Postupně od tohoto směřování Möbelix ustupoval, až v roce 2016 zahájil zmíněný postupný remodeling všech svých 12 prodejen v Česku. „Vývoj trendů v nábytkářském sektoru za posledních deset let, stejně jako zpětná vazba od zákazníků nám pomohly vytvořit nový koncept, který spíše než na cenu klade důraz na design. Z pouhého diskontního prodejce nábytku jsme se tak postupně stali specialistou na bydlení,“ tvrdí Jiří Šulc, generální ředitel Möbelixu pro Česko a Slovensko.
Znovuotevřená prodejna nabízí bezplatné zapůjčení dodávky na převoz zakoupeného zboží, plánování sedaček prostřednictvím konfigurátoru ve 3D na prodejně nebo plánování kuchyní ve 3D přímo doma u zákazníka. Služba Click & Collect umožňuje online rezervaci bytových doplňků k vyzvednutí na prodejně do 48 hodin, Click & Reserve poskytuje tutéž službu v případě nábytku. Věrnostní program Möbelixu slibuje za nákupy roční bonus až 1.500 Kč, ve formě platebních poukázek.
Möbelix, která je společně se značkami Mömax a XXX Lutz součástí rakouské skupiny XXX Lutz založené v roce 1945, plánuje své aktivity na českém trhu rozšiřovat. V příštím roce 2019 tu plánuje otevřít tři nové pobočky.